Kayıtlar

Perl Programlama Dili -1

   PERL DİLİ HANGİ ALANLARDA  KULLANILIYOR?   Perl dili ,  genellikle metin işleme , görüntü tanıma konularında kullanılabilecek  güçlü ve pratik bir programlama dilidir. Perl diline giriş yapmadan algoritma  kavramı  üzerinde duracağız.Böylelikle Perl dilini  kavrama konusunda bir temelimiz  oluşacaktır.        ALGORİTMA KAVRAMI               Algoritma , kısaca bir sorunun çözümü için izlenecek adımlar olarak tanımlanabilir.Yani , çözüm için sınırlı sayıda adımlar oluşturulur. Örnek bir algoritma ; İki sayıyı (bunlar x ve y olmak üzere) toplayıp  , % 20 sini bulan algoritma : Adım 1:Başla Adım 2: x sayısını gir. Adım 3: y sayısını gir. Adım 4:Toplam =(x+y). Adım 5:Sonuç=Tolpam*20/100. Adım 6:Bitir. NOT: Algoritmaların bir başlangıcı ve işlemleri sonlandıran bir bitişi olmalıdır. NOT: Adımlarda , bir işlem yapılırken , ilk olarak sağ tarafta işl...

BİLGİSAYARLAR ARASI HABERLEŞME

Resim
      A1 hostundan D1 hostuna veri paketi gönderme işlemini anlatacağım bu yazıda. A1 bilgisayarı ilk olarak DHCP isteğinde bulunur , broadcast yayınlar.IP aldıktan sonra , paketi göndereceği adresin aynı networkte olup olmadığını kontrol etmek için ARP yayınlar.      ARP isteğine A routerı cevap verir ve adresin farklı bir networkte olduğunu arp tablosuna bakarak öğrenir.Ardından kaynak mac adresine A1 hostu ,  hedef mac adresine A router ı , kaynak ip adresine A1 hostunu ve hedef ip adresine D2 hostunu yazarak paketi gönderir. Böylelikle gönderme işlemi gerçekleşmiş olur.

NETWORK TOPOLOJİLERİ

     Topolojileri iki genel başlık altında inceleyebiliriz. Mantıksal Topolojiler Fiziksel Topolojiler  1)MANTIKSAL TOPOLOJİLER a) Broadcast Topology  Bir bilgisayar , hata gönderdiği sinyali tüm bilgisayarların alacağı bir yayın şeklinde yapar.Yayın hedefe ulaştığı ana kadar tüm terminalleri dolaşır. b)Token Passing Topology Burada taşıyıcı görevi alan token , her bir terminale uğrayarak ağı dolaşır.Uğradığı terminal , ekleyeceği data varsa token a ekler  , yoksa direk bir sonraki terminale aktarır.

UNİTY - SCRİPTE ERİŞİM / Access to Script Variable

1 - Player Health Script public class Player: MonoBehaviour { public float Health = 100.0f; } 2 -And access it. public class Accessor : MonoBehaviour { void Start() { GameObject aPlayer = GameObject.Find("aPlayer"); Player playerScript = aPlayer.GetComponent<Player>(); playerScript.Health -= 20.0f; } }

UNİTY GAME ENGİNE KULLANICILARI İÇİN TAVSİYELER

Texture & Materyaller için Photoshop ( Texture oluşturmak için )  Normal Map Generator (normal map oluşturma )  Substance Painter Modelleme için  Maya (3D modelleme için)  3D Max  (3D modelleme için)  Blender (3D modelleme için)  Make Human (Karakter modelleme )  Mixamo Fuse (Karakter modelleme  İclone (Karakter modelleme)  Marvelous Designer  Hazır modeller için  http://cgtextures.com/ ( TEXTURE )  http://archivetextures.net/ ( Texture) http://tf3dm.com/  http://archive3d.net/ http://turbosquid.com/ 

SWİTCH MODLARI NELERDİR ? - SWİTCH MODS

                  1) Cut- Through Mode        Switch , veri alanının tamamını okumadan veri alanındaki ilk 64 byte veriyi okur ve iletir. Switch kontrolü yapmaz , bu yüzden hızlıdır. Destination (hedef) adresi görür görmez veriyi iletir. Simetriktir. Hızlıdır     2) Storage and Forward Mode        Bu mod aynı zamanda paketin doğruluğunuda kontrol eder. Paket geldiğinde destination adresini siler. FCS (hata konrtolü) line a  kadar okur.Paket hatalı değilse gerekli hedefe gönderir. Yavaş çalışır(Paket kontrolünden dolayı) Asimetrik switchlerdir. 2) Fragment Free Mode        Bu mod diğer iki mod arasında bir yöntemdir.İlk 64 byte ethernet frame den okunduktan sonra gönderilir.Frame headerı okuduktan sonra 64 byte olarak gönderilir .Avantajı LLC nin üst katmanla konuşacağı dil bilgisini üstünde tutmasıdır. ...
Resim
             VİSUAL STUDİO 2017 KURULUM     Arkadaşlar öncelikle  bu adresten  visual studio 2017 eğitim için olanını  indiriyoruz . Ardından setup dosyasını indirdikten sonra kuruluma başlayabiliriz. Setup dosyasına çift tıkladığımızda şöyle bir pencere ekrana gelecektir.      Bu açılan pencereden ihtiyacımız olan kurulum dosyalarını seçiyoruz. Hepsini seçmenize gerek yok :) Örneğin oyun yapmak için unity kısmını , mobil uygulama geliştirmek için xamarin kısmını seçebiliriz. Ardından kurulum işlemi başlamaktadır ve ekrana şöyle bir pencere gelir. Burada isterseniz seçimini iptal edip diğer sürümleri deneme şansınız da var.  Her neyse kurulumunuz internet hızınıza bilgisayarınıza bağlı olan bir sürede tamamlanır arkadaşlar.