UNITY İLE DRAG AND DROP (SÜRÜKLE - BIRAK) İŞLEMİ
Unity’de bir
objenin sürükle bırak işleminin gerçekleştirilebilmesini sağlayacağız.Şimdi
adım adım ilerleyeceğiz.
-İlk adımımızda Unity->File->New Project seçeneğine
tıklayıp Template i 2D olarak ayarlıyoruz.Ardından .png formatında
Sürükle bırak işlemine tabi tutacağımız nesnemizi
belirliyoruz(herhangi bir png formatında dosya olması yeterli.)
Ben bu adımda kare ismini verdiğim bu objeyi kullanacağım.
-İkinci adımımızda ise bu nesnemizi bulunduğu konumdan
açtığımız projenin Project penceresine sürükleyip bırakıyoruz.
“Kare” ismindeki bu objemizi Scene penceresine sürükleyip
bırakıyoruz.Inspector penceresinden Add Component e tıklayıp
Box Collider 2D yi seçiyoruz.
Şimdi ise işin kodlama
kısmına geçebiliriz.
-Üçüncü adımımızda Project penceresinde sağ tıklayıp
Create->c# Script i seçiyoruz.Oluşturduğum bu scripte DragandDrop
ismini verdim.Farklı
bir isim de verebiliriz elbette.
Oluşturduğumuz bu scriptte çift tıklayarak Visual Studio
editörde açıyoruz.
-Bu adımımızda float tipinde distance adında bir değişken
oluşturuyoruz ve 10f değerini atıyoruz.Bu bizim objemizin hızı olacak.
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class Drag : MonoBehaviour
{
float distance =
10f;
}
-5. Adımımızda OnMouseDrag
fonksiyonunu oluşturuyoruz.
void OnMouseDrag()
{
Vector3
mousePosition = new Vector3(Input.mousePosition.x, Input.mousePosition.y,
distance);
Vector2
nesnePosition = Camera.main.ScreenToWorldPoint(mousePosition);
transform.position = new Vector3(nesnePosition.x, nesnePosition.y, 0);
}
-Oluşturduğumuz scriptin son hali aşağıdaki gibi olacak.
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class Drag : MonoBehaviour
{
float distance =
10f;
void OnMouseDrag()
{
Vector3
mousePosition = new Vector3(Input.mousePosition.x, Input.mousePosition.y,
distance);
Vector2 nesnePosition
= Camera.main.ScreenToWorldPoint(mousePosition);
transform.position = new Vector3(nesnePosition.x, nesnePosition.y, 0);
}
}
-Geriye son adım olarak objemize DragandDrop scriptimizi
atamak kaldı.Scene de bulunan Kare isimli objemizi seçiyoruz.Ardından inspector
penceresine geliyoruz ve burada bulunan Add Component butonuna tıklıyoruz
Search kısmına
DragandDrop yazıp scriptimizi seçiyoruz.Böylelikle projeyi çalıştırdığımızda artık
sürükle bırak işlemini gerçekleştirebileceğiz.
Yorumlar
Yorum Gönder