UNITY İLE DRAG AND DROP (SÜRÜKLE - BIRAK) İŞLEMİ





        Unity’de bir objenin sürükle bırak işleminin gerçekleştirilebilmesini sağlayacağız.Şimdi adım adım ilerleyeceğiz.
-İlk adımımızda Unity->File->New Project seçeneğine tıklayıp Template i 2D olarak ayarlıyoruz.Ardından .png formatında
Sürükle bırak işlemine tabi tutacağımız nesnemizi belirliyoruz(herhangi bir png formatında dosya olması yeterli.)




Ben bu adımda kare ismini verdiğim bu objeyi kullanacağım.

  -İkinci adımımızda ise bu nesnemizi bulunduğu konumdan açtığımız projenin  Project  penceresine sürükleyip bırakıyoruz.
“Kare” ismindeki bu objemizi Scene penceresine sürükleyip bırakıyoruz.Inspector penceresinden Add Component e tıklayıp
Box Collider 2D yi seçiyoruz.

Şimdi ise işin kodlama kısmına geçebiliriz.

   -Üçüncü adımımızda Project penceresinde sağ tıklayıp Create->c# Script i seçiyoruz.Oluşturduğum bu scripte DragandDrop
 ismini verdim.Farklı bir isim de verebiliriz elbette.



Oluşturduğumuz bu scriptte çift tıklayarak Visual Studio editörde açıyoruz.

    -Bu adımımızda float tipinde distance adında bir değişken oluşturuyoruz ve 10f değerini atıyoruz.Bu bizim objemizin hızı olacak.




using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Drag : MonoBehaviour
{
    float distance = 10f;
}

-5. Adımımızda OnMouseDrag fonksiyonunu oluşturuyoruz.
void OnMouseDrag()
    {
        Vector3 mousePosition = new Vector3(Input.mousePosition.x, Input.mousePosition.y, distance);
        Vector2 nesnePosition = Camera.main.ScreenToWorldPoint(mousePosition);
        transform.position = new Vector3(nesnePosition.x, nesnePosition.y, 0);
    }

-Oluşturduğumuz scriptin  son hali aşağıdaki gibi olacak.



using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Drag : MonoBehaviour
{
    float distance = 10f;

    void OnMouseDrag()
    {
        Vector3 mousePosition = new Vector3(Input.mousePosition.x, Input.mousePosition.y, distance);
        Vector2 nesnePosition = Camera.main.ScreenToWorldPoint(mousePosition);
        transform.position = new Vector3(nesnePosition.x, nesnePosition.y, 0);
    }
}



    -Geriye son adım olarak objemize DragandDrop scriptimizi atamak kaldı.Scene de bulunan Kare isimli objemizi seçiyoruz.Ardından inspector penceresine geliyoruz ve burada bulunan Add Component butonuna tıklıyoruz
 Search kısmına DragandDrop yazıp scriptimizi seçiyoruz.Böylelikle projeyi çalıştırdığımızda artık sürükle bırak işlemini gerçekleştirebileceğiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SWİTCH MODLARI NELERDİR ? - SWİTCH MODS

Perl Programlama Dili -1